Blogs en nieuws
vanuit Zuid-Afrika ​​​​​​​​​​​​​​

Berichten van de werkvelden!

Elke maand verschijnen op deze pagina artikelen van de hand van onze werkers in Zuid-Afrika. Bijvoorbeeld een blog waarin ze ons meenemen in hun dagelijkse werkzaamheden, waardoor al lezende de nood van de werkvelden voelbaar wordt.

Maar ook Gods Woord gaat dagelijks open en wordt er gesproken over de noodzaak van bekering en geloof.
Wilt u ook op de hoogte gehouden worden van ons werk? Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

filter filter
Toon allesHammanskraalPhumzilleRefilwepersoonlijk
Terugblik Cariene Legemaat

Om in Suid-Afrika groot te word, is die arm moedige bestaan iets allerdaags, maar om direk daarmee saam te werken is weer wat iets anders. Ik was bevoorregd om ‘n beurs te krijgen vir mij studies en die vereiste was 80 ure gemeenskap diens. Ik was baie verblijd om te horen my arbeid was wel nodig bij Bethlehem: deur kinders te helpen met huiswerk en rekenaarklas te geven.

Maatschappelijke stage Cariene

Cariene Legemaat, lid van de Gereformeerde Gemeente in Nederland in Pretoria, heeft in oktober en november stage gelopen binnen onze stichting. Vanuit haar opleiding aan de universiteit heeft ze de opdracht gekregen een ‘maatschappelijke stage’ te lopen. Zij heeft zich vooral bezig gehouden met de huiswerkbegeleiding bij de tieners in Refilwe. Daarnaast heeft Mmule computerles van haar gekregen. U begrijpt hoe blij en dankbaar we zijn met deze extra hulp in het werkveld!

Kennismaken met Carianne en Teunie

Sinds donderdag 4 oktober heeft het Refilweteam versterking gekregen van twee pedagogen. Tot eind december hopen Carianne van Holst, uit onze gemeente in Gouda Stationsplein, en Teunie Oosterwijk, uit onze gemeente in Leerdam, de kinderen sociaal emotioneel begeleiden. De eerste twee weken zijn inmiddels voorbij en samen met Sonja Weststrate zijn deze weken vooral gebruikt om kennis te maken met alle betrokken vrijwilligers in Zuid-Afrika en met de kinderen die ze de komende tijd zullen gaan begeleiden. We proberen u in de komende tijd op de hoogte te houden van de ervaringen en ontwikkelingen van beide dames. U zult begrijpen dat er veel informatie op hen afkomt. Wilt u ze gedenken in uw gebeden?