Acties voor Zuid-Afrika
​​​​​​​​​​​​​​in één oogopslag

Actief voor Bethlehem!

We houden u hier graag op de hoogte van het nieuws vanuit de stichting en de acties die voor onze stichting gehouden worden.
Om een actueel overzicht te houden, worden alleen de berichten van de laatste paar maanden getoond.
Wilt u echt op de hoogte blijven? Schrijf u dan hieronder in voor de nieuwsbrief van Bethlehem!

filter filter
Toon allesHammanskraalPhumzilleRefilweActieEvangelisatieOnderdakVoedselzekerheidZorg en WelzijnOverig
Kaasverkoop neemt sterk toe

Enkele jaren op rij wordt er door er in Dordrecht een kaasverkoopactie gehouden. Mooi om te zien dat de opbrengst sterk stijgt. 24-12-2022 € 750, 13-04-2023 € 800, 22-12-2023 € 1300 en 04-04-2024 € 1700.

Landelijke Eindejaarsactie

Eind december heeft weer een grote groep vrijwilligers zich ingezet voor de eindejaaractie voor stichting Bethlehem. De volgende plaatsen hebben hieraan mee gedaan: Breukelen, Ederveen, Barneveld, Nieuwaal, Kruiningen, Opheusden, Elspeet, Krimpen a/d IJssel, Hendrik Ido Ambacht, Veenendaal, IJssel-muiden, Goes, Bruinisse, Nieuwerkerk (Z) en de beide Goudse gemeentes. Ook was er een goed lopend verkooppunt in Huize Winterdijk. De mooie inzet van zoveel vrijwilligers heeft geleid tot de verkoop van ruim 15000 oliebollen, 5200 appelbeignets en 2700 Zeeuwse bolussen. Door de grote sponsorbijdragen waren de inkoopkosten volledig gedekt en komt de opbrengst 100 % ten goede aan Stichting Bethlehem. De totale opbrengst van deze actie bedraagt € 27.394. Alle sponsors en vrijwilligers worden enorm bedankt voor hun inzet!

JV Kinderdijk

24 februari waren we uitgenodigd om over het werk van stichting Bethlehem te vertellen op de JV van de OGG te Kinderdijk. Door middel van een presentatie en stellingen dachten we met elkaar na over het werk in de zending. Er was een kleine verkooptafel en de opbrengst van de collecte was voor Bethlehem.

Actief voor Stichting Bethlehem

Lize Schouten is heel actief voor Stichting Bethlehem. Hoe doet ze dat? Een kort verhaaltje. "Je kan veel flessen sparen door bij de bekenden langs de deuren te gaan. Als je dat bijvoorbeeld een 3 tot 5 keer per maand doet dan kom je misschien wel ver. En soms gaan mensen zelfs voor je sparen. Je kan dan ook nog met je vriendje / vriendinnetje in de buurt langs de deuren gaan. Zij kennen weer andere mensen. En mensen leveren vaak de flessen aan het eind van de week in. Dus iets voor vrijdag of zaterdag. Je kunt dus het beste donderdag lege statiegeldflessen vragen." Dankjewel Lize!

Het Hollands Jongerenkoor 14 zingt voor Stichting Bethlehem

Het Hollands Jongerenkoor 14 hoopt een 2-tal concerten te zingen voor Stichting Bethlehem. Medio maart 2024 starten de regio-repetities (In Alblasserdam, Barneveld, Capelle a.d. IJssel, Geldermalsen, Gememuiden, Goes, Gorinchem, Boskoop, Middelharnis, Nunspeet en Veenendaal). Vanaf 15 jaar ben je hartelijk welkom om mee te zingen in dit koor. De dirigent is Peter Wildeman en Martin Weststrate zal ons begeleiden tijdens de avonden waar we voor Stichting Bethlehem hopen te zingen. Wil je meezingen in dit grote koor? Dat kan, geef je op via www.hollandsjongerenkoor.nl. Hartelijk welkom!

Terugblik kerstconcert Ouderkerk aan den IJssel

Op zaterdag 23 december 2023 was er een kerstconcert in de Hersteld Hervormde Kerk te Ouderkerk aan den IJssel met medewerking van het Chr. Urker Visserskoor Crescendo o.l.v. Louwe Kramer. Tijdens deze avond werd er een appelwoord gesproken door Dhr. W. Korevaar ( voorlichter Stichting Bethlehem), en de opening en sluiting werd verzorgd door de plaatselijke predikant Ds. W.M. van der Linden. Na aftrek van alle kosten mochten wij een bedrag van ruim € 14.500 overmaken. Na de Heere willen wij iedereen bedanken die hieraan een bijdrage heeft geleverd.

Verkoping Oud Vossemeer

Zaterdag 15 april 2023 hield De Schutse Zeeland in Oud Vossemeer haar voorjaarsverkoping. Fijn dat ook Stichting Bethlehem de gelegenheid kreeg zich te presenteren met een verkooptafel.