Een voorlichting brengt
Zuid-Afrika dichterbij

Voor kerken

Meer weten over het belang van zending en diaconale hulp in Zuid-Afrika?

Nodig een van onze voorlichters uit voor een presentatie tijdens een contactmiddag, op de zangvereniging of bij uw gemeentedag. Het werk van Bethlehem wordt op een beeldende manier dichterbij gebracht. Mail voor meer informatie of een reservering naar voorlichting@stichtingbethlehem.nl

Voor scholen

Wilt u uw leerlingen meer betrekken bij het werk van zending en evangelisatie?

Voorlichting voor groep 1-3

Wilt u uw leerlingen meer betrekken bij het werk van zending en evangelisatie? Onze scholenvoorlichters vertellen, aangepast aan het niveau van de betreffende kinderen, graag meer over het werk van Bethlehem in Zuid-Afrika.

Voorlichting voor Groep 4-6

Presentatie ‘Wat een verschil! Of toch niet?’  In deze presentatie nemen we kinderen in het verschil tussen het leven in Zuid-Afrika en in Nederland. Denk daarbij huizen, dagelijkse gewoontes, school, enz. Toch is het verschil minder groot dan we denken: In Nederland en Zuid-Afrika hebben we allemaal het Levende Brood nodig: from bread to the Bread.

Voorlichting voor Groep 7-8

Presentatie ‘Zending, ver weg of dicht bij?’ Naast het vertellen over het werk en het doel van stichting Bethlehem, nemen we de leerlingen ook mee in de vraag wat zij zelf kunnen doen in hun nabije omgeving. Mail voor meer informatie of een reservering naar voorlichting@stichtingbethlehem.nl

Voor jeugdverenigingen en studentenverenigingen

Op de JV of met je studentenvereniging samen nadenken over zending en evangelisatie of wil je een presentatie over stichting Bethlehem? Nodig dan onze voorlichters uit. Zij denken graag met jou na over het belang van zending én het bieden van ontwikkelingshulp. Voor meer informatie of een reservering: mail naar voorlichting@stichtingbehthelem.nlWilt u een presentatie over een specifiek onderdeel van stichting Bethlehem of Zuid-Afrika? Neem ook dan contact met ons op!

Acties

Zet je óók in voor Stichting Bethlehem!

Ook u/jij kunt iets doen om het zendingswerk van Bethlehem te ondersteunen. We helpen u graag bij het bedenken van passende acties om het werk van Bethlehem ook financieel te steunen. Denk hierbij aan een statiegeldactie, verkoop van rollen snoep, enz. Heeft u/heb jij een leuke actie gehouden voor Bethlehem? Stuur dan via e-mail een foto en een korte tekst over de actie. We plaatsen dit dan op de website en/of in de nieuwsbrief. E-mail naar voorlichting@stichtingbethlehem.nl

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Klik op onderstaande knop en wij houden u met onze nieuwsbrief

op de hoogte van het nieuws van Stichting Bethlehem!

“Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag bevordere,
​​​​​​​met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde.”

Heidelberger Catechismus - Zondag 42