Kerstvieringen

In de week voor Kerst hebben we samen met de grannies en kinderen in Hammanskraal en Refilwe stilgestaan bij de geboorte van de Heere Jezus.

Ouderling Cor Boer verzorgde voor alle groepen een meditatie. Hij werd daarbij vertaald door Presley, een van de plaatselijke medewerkers. Ria Schinkel verzorgde voor de kinderen een vertelling in hun eigen taal. Ook op deze wijze mochten we het Woord delen met de bevolking.

Hammanskraal

In de ochtend vond de kerstbijeenkomst voor de grannies plaats. Ouderling Boer verzorgde een meditatie voor zo'n 40 mensen. Na de viering werd er nog met elkaar gegeten en kregen alle vrouwen, naast een voedselpakket, een waterfles mee. Voor de kinderen, die 'smiddags aan de beurt waren, verzorde Ria Schinkel een kindervertelling en hield ouderling Cor Boer ook voor hen een meditatie. De kinderen kregen na afloop een hygiëne-set (tandenborstel e.d.) mee.

Kees van den Bogert, zijn vrouw en ook Theo Schinkel (echtgenoot van Ria) waren bij de bijeenkomsten aanwezig en hielpen bij de organisatie.

Refilwe

De bijeenkomst in Refilwe werd buiten georganiseerd. Ook voor deze mensen verzorgde de ouderling een meditatie. Met hulp van Kees van de Bogert ontvingen de bezoekers na afloop voedsel en fruit.

We mogen terugkijken op mooie bijeenkomsten. Zowel bij de ouderen áls bij de kinderen was het opmerkelijk dat er met grote aandacht werd geluisterd naar de meditaties en de vertelling.