Draag met uw school
ook ​​​​​​​een steentje bij!

Steun de missie van stichting Bethlehem

De naam van onze stichting betekent ‘broodhuis’. Het bekendmaken van de medemens met het Brood des Levens is  het belangrijkste doel, waarbij er ook zeker oog is voor de tijdelijke nood. Veel mensen en kinderen leven in honger en armoede. Daarom voeden we dagelijks honderden (wees)kinderen. Veel van die kinderen hebben nooit van het Evangelie gehoord.

Boek Brood-nodig

Door Nella Verschuur

Gebruik het boekje BROOD-NODIG tijdens uw lessen.

U kunt hierbij ook gebruikmaken van de bijbehorende lesbrief

Voorlichtingen

Wilt u uw leerlingen meer betrekken bij het werk van zending en evangelisatie? Onze scholenvoorlichters vertellen, aangepast aan het niveau van de betreffende kinderen, graag meer over het werk van Bethlehem in Zuid-Afrika.

VOORLICHTING VOOR GROEP 1-3

Wilt u uw leerlingen meer betrekken bij het werk van zending en evangelisatie? Onze scholenvoorlichters vertellen, aangepast aan het niveau van de betreffende kinderen, graag meer over het werk van Bethlehem in Zuid-Afrika.

VOORLICHTING VOOR GROEP 4-6

Presentatie ‘Wat een verschil! Of toch niet?’  In deze presentatie nemen we kinderen in het verschil tussen het leven in Zuid-Afrika en in Nederland. Denk daarbij huizen, dagelijkse gewoontes, school, enz. Toch is het verschil minder groot dan we denken: In Nederland en Zuid-Afrika hebben we allemaal het Levende Brood nodig: from bread to the Bread.

VOORLICHTING VOOR GROEP 7-8

Presentatie ‘Zending, ver weg of dicht bij?’ Naast het vertellen over het werk en het doel van stichting Bethlehem, nemen we de leerlingen ook mee in de vraag wat zij zelf kunnen doen in hun nabije omgeving. Mail voor meer informatie of een reservering naar voorlichting@stichtingbethlehem.nl

Houd je spreekbeurt over Bethlehem!

Spreekbeurt

over zendingswerk van Bethlehem

Zit je in groep 4, 5, 6, 7 of 8 en wil jij ook iets doen voor stichting Bethlehem? Dat kan! Houd je spreekbeurt over onze stichting. Bestel snel een een gratis spreekbeurtpakket! Je krijgt informatiemateriaal, een poster, een puzzel en een folder toegestuurd. Ook kun je voor alle kinderen een kleurplaat krijgen. Stuur even een mail naar info@stichtingbethlehem.nl hoeveel kinderen er in je klas zitten. Omdat we blij zijn dat jij Stichting Bethlehem verder bekend wilt maken, sturen we je als bedankje nog een verrassing mee!

‘Ik heb veel gehad aan het spreekbeurtpakket. Ook heb ik zelf een actie georganiseerd'

Mary-lynn Roelofsen, Sebaschool in Ochten

Acties

zet je ook in voor Bethlehem

Ook u/jij kunt iets doen om het zendingswerk van Bethlehem te ondersteunen. We helpen u graag bij het bedenken van passende acties om het werk van Bethlehem ook financieel te steunen. Denk hierbij aan een statiegeldactie, verkoop van rollen snoep, enz. Heeft u/heb jij een leuke actie gehouden voor Bethlehem? Stuur dan via e-mail een foto en een korte tekst over de actie. We plaatsen dit dan op de website en/of in de nieuwsbrief. E-mail naar voorlichting@stichtingbethlehem.nl

Ja, ik wil graag helpen!

De velden met een * zijn verplicht

Let op: deze betaalfunctie werkt niet in verouderde versies van Internet Explorer. We adviseren u om de browser Chrome te installeren. Klik hier om deze te installeren.

NB: Uw donatie wordt eerst gestort op een tussenrekening voor online transacties (iDeal) van Stg Mollie Payments. Het bedrag wordt automatisch overgeboekt naar de rekening van onze stichting.

Evangelisatie

Wekelijks komen honderden kinderen naar de Bijbelklassen. Help mee en steun met een gift!