Doe jij ook mee?

Steun het werk van Stichting Bethlehem

Ook jij kunt onze werkers in Zuid-Afrika ondersteunen. Dat is makkelijker dan je denkt. Kijk even rond op deze pagina en wellicht geeft het jou inspiratie om je in te zetten voor het zendingswerk in Zuid-Afrika!

Bid mee!

Het belangrijkste dat je kunt doen is: meebidden. Doe dat in de eerste plaats voor je eigen hart. Als je de Heere nog niet kent, is jouw hart een zendingsveld. Toch is het ook goed om voor de naasten ver weg te bidden. Je kunt heel eenvoudig beginnen door de derde bede uit het 'Onze Vader' altijd een plaats te geven in je eigen gebed: 'Uw Koninkrijk kome'. Ooit zei iemand: 'De geschiedenis van de zending is een geschiedenis van verhoorde gebeden'. Dat laat zien dat de Heere wonderen wilde doen op het zendingsveld omdat er gebed was. Bid je mee voor de zendingswerkers en de veldwerkers? En vergeet dan ook niet om juist voor de lokale mensen te bidden.

Leef mee

Verhuizen naar een ander werelddeel en werken in een ander land doe je niet zomaar. Als God mensen roept om voor de zending te werken, vraagt dat offers. Je hele leven hier laat je achter. Zendingswerkers en veldwerkers zijn blij als ze merken dat er in Nederland mensen meeleven en aan hun werk denken. Jij kunt ook meeleven door een kaartje te sturen, bijvoorbeeld bij een verjaardag van één van de werkers of hun kinderen. Dat doet altijd goed!

Help mee

Zending gebeurt niet alleen in Zuid-Afrika of andere plekken in de wereld, ook in Nederland kun je meehelpen met het zendingswerk. Misschien is er in jouw gemeente wel jaarlijks een verkoping. Bied je aan om te helpen of iets te organiseren. Zo steun je ook het zendingswerk. En misschien wil je zelf wel een actie beginnen. Vraag gerust bij stichting Bethlehem om tips of ideeën.

Heb je een leuke actie gehouden voor Bethlehem? Stuur dan via e-mail een foto en een korte tekst over de actie. We plaatsen dit dan op de website en/of in de nieuwsbrief. E-mail naar info@stichtingbethlehem.nl

​​​​​​​

VOorlichting

over het werk van Stichting Bethlehem

We komen graag langs om bij jouw vereniging of school meer te vertellen en te laten zien over het werk in Zuid-Afrika. Op een beeldende manier brengen onze voorlichters het zendingswerk in Zuid-Afrika dicht bij. De voorlichters staan voor je klaar!

Spreekbeurt

Over zendingswerk van Stichting Bethlehem

Zit je in groep 4, 5, 6, 7 of 8 en wil jij ook iets doen voor stichting Bethlehem? Dat kan! Houd je spreekbeurt over onze stichting. Bestel snel een een gratis spreekbeurtpakket! Je krijgt informatiemateriaal, een poster, een puzzel en een folder toegestuurd.

Ook kun je voor alle kinderen een kleurplaat krijgen. Stuur even een mail naar info@stichtingbethlehem.nl hoeveel kinderen er in je klas zitten.

Omdat we blij zijn dat jij Stichting Bethlehem verder bekend wilt maken, sturen we je als bedankje nog een verrassing mee!

‘Ik heb veel gehad aan het spreekbeurtpakket. Ook heb ik zelf een actie georganiseerd'

Mary-lynn Roelofsen, Sebaschool in Ochten

Doe mee met de flessenactie

en spaar voor echte Bethlehemknuffels

Vraag een startpakket aan met tassen, folders en een leuke spaarpotwikkel. Door flessen in te zamelen kun je geld ophalen. De werkers van Stichting Bethlehem hebben dan nog meer mogelijkheden om kinderen in Zuid-Afrika eten te geven en verhalen uit de Bijbel te vertellen. Vul het formulier op deze pagina in en ontvang een startpakket. Deel de tassen uit aan familie en bekenden. Zij kunnen hier lege flessen in verzamelen. Als de tas vol is, bellen ze jou om te vragen om de flessen in te leveren. Het geld dat je hiermee ophaalt, kun je sparen voor de kinderen in Zuid-Afrika. Best makkelijk toch?