Projectweek

Graaf Jan van Nassauschool in Gouda

In de maand april werd een schoolbreed project gehouden over het thema: 'Beroepen'. De leerlingen van groep 3c kozen voor het thema: 'De zendeling'. Hiervoor kwam mevrouw Weststrate een presentatie geven over het werk van Stichting Bethlehem in Zuid-Afrika. Door deze 'indrukwekkende' presentatie werd voor de leerlingen zichtbaar wat het werk van een zendeling/ zendingswerker inhoudt, waarbij de missie van de Stichting steeds naar voren kwam: 'From bread tot the Bread'. Het lokaal veranderde in het werkterrein van Stichting Bethlehem, met 'townships, Bijbelklassen, het elderly home en the garden of hope'. Daarnaast voerden de leerlingen actie voor Stichting Bethlehem. Er werd een kleedjesmarkt georganiseerd, waarbij iedere leerling een bigshopper met eigen verzamelde spullen of zelfgebakken cakejes/ koekjes meebracht, om te verkopen aan oma's, buren en familieleden, die werden uitgenodigd. Ook zamelden de kinderen lege flessen in en verkochten ze werkboekjes over Afrika. Wat hebben de 20 leerlingen veel geleerd en enthousiast hun best gedaan voor hun verre naasten! Ze mochten met elkaar het prachtige bedrag van 900 euro ophalen, wat ze aan ds. en mevr. Weststrate overhandigden. Van harte aanbevolen voor andere scholen!

​​​​

"Een project met meerwaarde wat de leerlingen niet snel zullen vergeten! Het is hun wens of de Heere het werk van Stichting Bethlehem wil zegenen tot uitbreiding van Zijn Koninkrijk!"