Zendingsgeld ophalen gaat vanaf heden digitaal

op de Eben-Haëzerschool te Opheusden en de andere scholen van de VCOG

Jarenlang haalden de scholen elke maandagmorgen contant geld op voor de doelen ZGG, stichting Bethlehem en stichting Mbuma. Het werd echter voor de ouders steeds lastiger om wekelijks een gepast bedrag te hebben voor elk kind. Daarnaast werd het storten van het geld voor de school steeds lastiger.
Bij de plaatselijke bank konden ze niet meer terecht. Twee personen moesten een eind rijden om het geld te kunnen storten.
Middels een enquête onder de ouders werd duidelijk dat digitaal betalen de voorkeur had. Ouders worden nu maandelijks digitaal uitgenodigd te doneren voor de zending. Ze kunnen de keuze maken of ze jaarlijks, halfjaarlijks of maandelijks een bedrag voor dit doel wensen te reserveren.

Door het zendingsgeld digitaal ‘op te halen’, is de kans echter groot dat voor de leerlingen het onderwerp zending buiten beeld raakt.
Om het belang van zending blijvend onder de aandacht van de leerlingen te brengen, is het zendingsbeleid op de Eben-Haëzerschool concreter gemaakt.
Door periodieke zendingsverhalen, presentaties en kleine acties betrekt de school de leerlingen bij het zendingswerk. Op deze wijze wordt de noodzaak
van zending doorgegeven in de hoop dat de leerlingen de zendingsopdracht zullen verstaan en in de praktijk zullen brengen. Aan het einde van
elke maand wordt het opgehaalde bedrag weergegeven op een ‘thermometer’ die in de school hangt. De ouders worden via nieuwsbrieven over de stand van zaken geïnformeerd.