Steunt u Phumzile met
​​​​​​​uw gebed en gift?

De nood is enorm groot in deze
slecht voorziene sloppenwijk

Naast onze werkzaamheden in Hammanskraal en Refilwe, zijn we in de loop van 2019 voorzichtig gestart in Phumzile. We zijn hier gekomen op aandringen van Portia, de manager van Orphan Care in Refilwe, die contacten heeft in deze regio en aangaf dat in dit gebied een enorme nood is. Phumzile ligt nabij het plaatsje Rayton, ongeveer 45 minuten bij Pretoria vandaan en 15 minuten rijden vanaf Refilwe. Deze plaats is echt een ‘sloppenwijk’ en lijkt vanaf 2008 te bestaan.

Er wonen veel verschillende mensen, waaronder veel immigranten uit omliggende landen.

Phumzile is zeer slecht ontwikkeld. Er is geen stromend water en elektriciteit en vanwege het open riool is het drinkwater vervuild. De armoede is enorm.

Ja, ik wil graag helpen!

De velden met een * zijn verplicht

Let op: deze betaalfunctie werkt niet in verouderde versies van Internet Explorer. We adviseren u om de browser Chrome te installeren. Klik hier om deze te installeren.

NB: Uw donatie wordt eerst gestort op een tussenrekening voor online transacties (iDeal) van Stg Mollie Payments. Het bedrag wordt automatisch overgeboekt naar de rekening van onze stichting.

Bij onze bezoeken kwamen we schrijnende situaties tegen. Van kinderen zonder kleding tot krotten ‘volgepropt’ met meerdere gezinnen, met name moeders met kinderen.

Het kost tijd om het vertrouwen te winnen. Sinds de corona-uitbraak hebben we structurele noodhulp kunnen bieden.

Naast levensmiddelen, zijn er al veel Bijbels uitgedeeld. In samenspraak met de lokale ouderen wordt onderzocht op welke manier we het beste bij kunnen dragen aan de ‘basic needs’ én hoe we de evangelisatieactiviteiten vorm kunnen geven. Het doel is om op termijn een eigen plaats te ontwikkelen waar evangelisatiebijeenkomsten en Bijbelonderwijs gegeven kan worden. Daarnaast willen we de bewoners helpen hen weerbaar te maken door bijvoorbeeld werkgelegenheid te creëren.