doneer nu

stabiliteit en het Woord

Voedsel, stabiliteit en
Gods Woord voor kinderen

In het township Refilwe is veel nood. Er is armoede en honger, de criminaliteit is er groot. Er leven honderden weeskinderen, heel vaak met HIV besmet. Met onze gaarkeuken bieden we meer dan 250 kinderen een helpende hand. Vooral door hen te voorzien van voedsel. We kunnen steeds meer mensen helpen en brengen zo meer stabiliteit in dit gebied. Ook ontstaat er ruimte voor geestelijk onderwijs. Schenkt u deze kinderen wat voedsel en helpt u mee ruimte te creëren voor Woordverkondiging? Steun dan ons werk in Refilwe. ​​​​​​​

Doneer en draag bij aan gevulde pannen

Spreekt dit project u aan? Help mee en zorg met uw gift voor voldoende maismeel in onze gaarkeuken. Hoe meer voedsel er uit te delen is, hoe meer contacten er ontstaan. Daardoor komt er ook meer ruimte voor een gesprek met bezoekers van de gaarkeuken over Gods Woord.

Ja, ik wil graag helpen!

De velden met een * zijn verplicht

Let op: deze betaalfunctie werkt niet in verouderde versies van Internet Explorer. We adviseren u om de browser Chrome te installeren. Klik hier om deze te installeren.

NB: Uw donatie wordt eerst gestort op een tussenrekening voor online transacties (iDeal) van Stg Mollie Payments. Het bedrag wordt automatisch overgeboekt naar de rekening van onze stichting.

“Evelyn kookte op een vuurtje voor de weeskinderen.
Totdat de pan leeg bleef…”

Voedsel op het gebed

Hongerende kinderen wisten het vuurtje van Evelyn te vinden. Deze eenvoudige weduwe kookte dagelijks wat maismeel en deelde dit voedsel uit onder hongerende kinderen. Maar er kwam een tekort, met lege magen vertrokken de kinderen weer. Evelyn vastte en bad, leed zelf honger om iets te kunnen delen. Stichting Bethlehem hoorde van haar nood, we hielpen haar en brachten voedsel. Het groeide uit tot een eigen gaarkeuken, van waaruit we dagelijks ongeveer 250 hongerende (wees)kinderen voeden met warme maaltijden.

Van dagelijks brood naar het levende Brood

"Ze waren druk met overleven, maar nu ontstaat ruimte om na te denken over ná dit leven”

Door (wees)kinderen dagelijks te voorzien van voedsel, ontstaat er belangstelling voor en komt er ruimte om Gods Woord door te geven. Dit doen we door dagopeningen en Bijbelklassen te organiseren met de ouderen en kinderen. Zo horen zij, in onze keuken, soms voor het eerst Jezus’ naam.

Tot nut van de naaste

Onze werkers zijn actief in de omgeving van de gaarkeuken. Door zichtbaar en onder de mensen te zijn, ontstaan er vragen en wordt de nieuwsgierigheid van inwoners aangewakkerd. Bovendien is er via de dagelijkse zorg voor voedsel in de gaarkeuken een weg geopend naar de armoedige en zorgelijke wijk Refilwe. We beleggen evangelisatie- en zendingsdiensten, geven Bijbelstudie aan ouderen, vertellen Bijbelverhalen aan de kinderen en laten Bijbels achter in huizen van de bevolking. Zo helpen we onze medemens met dagelijks brood en maken hen bekend met het levende Brood.

Doneer en draag bij aan gevulde pannen

Spreekt dit project u aan?