doneer nu

Community development
Hulp bij basisbehoeften

Steun de zorg- en hulpverlening in Zuid-Afrika

Door onze aanwezigheid bij de projecten in Refilwe en Hammanskraal ontstaat er interesse in ons werk en onze drijfveren. Zo wordt de deur naar hulpbehoevende medemensen geopend. We voorzien hen in basisbehoeften, zo veel als op dat moment voor ons mogelijk is.

Alles in de hoop dat daardoor ruimte komt voor een gesprek over

de Heere en Zijn Woord.

"Deelt u graag uw welvaart?"

Wilt u ons werk steunen? Uw gebed en gift zijn onmisbaar voor onze behoeftige medemensen in Zuid-Afrika. Wilt u bijdragen aan onze hulpverlening? Uw gift wordt bijzonder gewaardeerd!

Ja, ik wil graag helpen!

De velden met een * zijn verplicht

Let op: deze betaalfunctie werkt niet in verouderde versies van Internet Explorer. We adviseren u om de browser Chrome te installeren. Klik hier om deze te installeren.

NB: Uw donatie wordt eerst gestort op een tussenrekening voor online transacties (iDeal) van Stg Mollie Payments. Het bedrag wordt automatisch overgeboekt naar de rekening van onze stichting.

Praktische hulpverlening

Stichting Bethlehem biedt hulp als er een tekort is in basisbehoeften. Ook voorzien we in andere, dringende behoeften. Bijvoorbeeld door een slot op een deur te regelen (omdat vrouwen anders ongewenst bezoek krijgen) of een rolstoel te schenken. Een andere keer horen we dat een kliniek geen matrassen meer heeft en mogen we die schenken om onze naasten te helpen. Als stichting vinden we het onze Christenplicht om te mogen delen vanuit onze onverdiende overvloed.

Wijzen op de grootste nood

Door te zorgen voor voedsel, veilig onderdak en werkgelegen-heid ontstaat er vaak wonderlijk ruimte voor het spreken over het Evangelie. We geven daarom steeds meer Bijbelstudies aan ouderen, beleggen zendings- en evangelisatiediensten, vertellen Bijbelverhalen aan de kinderen en laten Bijbels achter in de huizen. Via hulp in de dagelijkse nood, mogen we wijzen op de grootste nood.

“Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag bevordere,
​​​​​​​met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde.”

Heidelberger Catechismus - Zondag 42