Brood en Bijbels voor kinderen in ZUID-AFRIKA

Help en steun met gebed en gift

In de Zuid-Afrikaanse townships wonen veel kinderen. Ze wonen vaak bij hun moeder of oma in een eenvoudig huisje. Veel van deze kinderen missen een vader in het gezin. Vanwege de grote werkloosheid is er weinig of geen geld om dagelijks voldoende te kunnen eten. Met maaltijdprojecten, gaarkeukens en tuinprojecten ziet Stichting Bethlehem naar hen om.

Naast deze praktische hulp brengen we ook het Woord! Door middel van Bijbelklassen die zendingswerker Job Bolier en veldwerker Teunie Oosterwijkverzorgen, mogen we steeds meer jonge en oudere kinderen bekendmaken met het Evangelie. Brood en Bijbels voor kinderen in Zuid-Afrika!

ja ik bouw mee aan bijbels onderwijs

Maak kennis met nhlakanipho

Dit meisje woont met haar ouders en twee zusjes in Hammanskraal. Na schooltijd komt Nhlakanipho naar het Bijbelprogramma. Zodra ze naar binnen mag, probeert ze snel een stoeltje te vinden. Tijdens de Bijbelvertelling luistert ze aandachtig. Van de veldwerkers krijgt ze regelmatig iets mee naar huis. Zo komt het Bijbels onderwijs ook thuis.

Nhlakanipho is een van de vele kinderen die in Hammanskraal naar de Bijbelklassen toe komen, waar wordt verteld wie God is en wie Hij in Christus wil zijn voor zondige mensen die door de werking
van de Heilige Geest naar Hem gaan zoeken. Het aantal kinderen blijft groeien! Moeders nemen hun kinderen al vanaf jonge leeftijd mee naar de Garden of Hope in Hammanskraal. De basisschool-kinderen van 6 tot 18 jaar komen naar de Bijbelklassen. Jarenlang mogen deze kinderen zo Bijbels onderwijs ontvangen.

Bouw mee aan Bijbels onderwijs

Alleen al in Hammanskraal komen er nu al zo'n 400 kinderen naar de Bijbelklassen. Het wordt te krap en te rumoering in de communityhall. Om de kinderen en de tieners beter Bijbels onderwijs te kunnen geven, zijn we op het terrein nieuwe klaslokalen aan het bouwen!

Helpt u mee om kinderen zoals Nhlakanipho in Zuid-Afrika te bereiken met Gods Woord?

Met uw gift kunnen we de bouw van de klaslokalen

financieren én ons veldwerkersteam uitbreiden.