doneer nu

Steunt u de Garden of Hope met uw gebed en gift?

Adopteer een stukje akkerland en zorg voor voedsel en werkgelegenheid

Via deze Garden of Hope (tuin van hoop) is er uitzicht voor mensen in Hammanskraal.

Op de aangekochte 1,5 hectare grond ontkiemt een bijzonder project waar werkgelegenheid en voedselvoorziening hand in hand gaan. Tegelijk ontstaat er ruimte voor geestelijk onderwijs, horen mensen die er werken van de God Die de wasdom geeft.

Steunt u de Garden of Hope met uw gebed en gift?
​​​​​​​

Totaal
Geadopteerd
Nog vrij

'Hulp in dagelijks leven'

In Zuid-Afrika - en ook in Hammanskraal - leven veel alleenstaande moeders en weduwen. Vaak zonder werk, andere dagbesteding, geld of voedsel. In de verschillende groentetuintjes die we creëren in de Garden of Hope steken zij zelf de handen uit de mouwen. We leren hen hun eigen voedsel te verbouwen. Het doel is dat ze in de toekomst zelfvoorzienend worden in de eerste levensbehoeften.

Ja, ik wil akkerland adopteren!

Minimaal 1 groentetuintje van de Garden Hope,
€ 250,- per tuintje per jaar (optioneel).

Let op: deze betaalfunctie werkt niet in verouderde versies van Internet Explorer. We adviseren u om de browser Chrome te installeren. Klik hier om deze te installeren.

NB: Uw donatie wordt eerst gestort op een tussenrekening voor online transacties (iDeal) van Stg Mollie Payments. Het bedrag wordt automatisch overgeboekt naar de rekening van onze stichting.

​​​​​​​

Bijbels onderwijs

De werkers in de Garden of Hope krijgen dagelijks voedsel. Ook evangeliseren we onder deze mensen. Vaak is de Bijbel voor hen onbekend en onleesbaar. In Hammanskraal is er elke week een Bijbelklas met de werkers.

Adopteer een tuintje

Spreekt dit project u aan? Adopteer dan een stukje grond - een eigen tuintje - in onze Garden of Hope. Hoe meer tuintjes er geadopteerd worden, hoe meer mensen wij kunnen helpen in hun levensonderhoud en Gods Woord mogen verkondigen.

Tot nut van de naaste

Het werk van Garden of Hope verspreidt zich door de wijken en is ook tot nut voor andere inwoners van Hammanskraal. 25 procent van de opbrengst van de oogst wordt namelijk verdeeld onder andere behoeftigen in Hammanskraal. Het gebeurt daarnaast regelmatig dat de werkers in de tuin ons wijzen op de nood van iemand in hun regio. Waar mogelijk bieden we dan ook buiten de tuin een helpende hand en voorzien we in basisbehoeften en laten we het Woord achter. Onder biddend opzien of ook zij gebracht worden tot het levende Woord.

“Dat ik mijns naasten nut, waar ik kan en mag bevordere,
​​​​​​​met hem alzo handele, als ik wilde dat men met mij handelde.”

Heidelberger Catechismus - Zondag 42