Zuid-Afrika dichtbij op de wittenberg

Kinderen basisschool De Wittenberg krijgen voorlichting en ondernemen actie

26 november jl. was het zo ver. De gymzaal van basisschool De Wittenberg werd omgebouwd. Een heleboel stoelen, een beamer en een Bethlehem-tafel kregen een plek. Alle leerlingen van De Wittenberg gingen in gedachten op reis naar Zuid-Afrika. De onderbouw aan de hand van een verhaal van een jongen, die we Karabo noemden. Kinderen vergeleken zichzelf met deze jongen... wat een verschillen! Maar wat mooi dat deze jongen door het werk van stichting Bethlehem nu ook horen mag uit de Bijbel. In de bovenbouw dachten we na over de zendingsopdracht. Waarom doet stichting Bethlehem het werk in Zuid-Afrika? Wat is er belangrijk? Niet alleen het uitdelen van eten, drinken en kleding, maar juist Gods Woord! Aan het einde van de presentatie kwam de vraag om te bidden voor het werk van stichting Bethlehem. Ook konden kinderen helpen door het meenemen van zendingsgeld de twee weken daarna. En de groepen 5 verkochten in die weken kaarten. In totaal is er 3500 euro opgehaald. Namens stichting Bethlehem, heel hartelijk dank!

Links: voorlichtster Lianne de Baat

Rechts: een 'Bethlehem-tafel'