Jonge ambassadeurs

Spreekbeurten over en acties voor Bethlehem

In de afgelopen periode hebben heel wat kinderen een spreekbeurtpakket opgevraagd en verkoopacties gehouden. Heel erg leuk dat verschillende kinderen lieten weten hoe het is gegaan. Benieuwd naar hun verhalen en de acties die ze hebben gedaan of wil je ook een spreekbeurtpakket opvragen?

Lees dan snel verder!

Verteller en verkoper

Daniël Lindhoud (9 jaar)

Daniël Lindhoud uit Barneveld heeft zijn klasgenoten uit groep 6b van de Eben-Haëzerschool in Barneveld veel verteld over het werk van Stichting Bethlehem. Hij maakte gebruik van het spreekbeurtpakket, maar hij weet natuurlijk ook al veel van het zendingswerk in Zuid-Afrika doordat zijn vader daar straks als evangelist zal gaan werken. Fijn, Daniël dat je op deze manier ook je klasgenoten betrekt bij jullie vertrek naar Zuid-Afrika! Daniël heeft niet alleen veel verteld, maar ook zijn handen uit de mouwen gestoken. Op school verkocht hij sleutelhangers, kaarten en boekenleggers. Dat zorgde voor een mooie opbrengst van €455,45! Hij werd hierbij ook geholpen door klasgenootjes. Zie volgend verhaal!

Handen uit de mouwen

Anna en Julia van Geresteijn

De dames Anna en Julia van Geresteijn wonen naast elkaar, zijn nichtjes en vriendinnen. Samen met hun andere zusjes en buurmeisjes hebben ze een club opgericht 'de roze handjes'. Als het mooi weer, staan ze op zaterdag met hun kraampje langs de Vinkekampweg 10 in Kootwijkerbroek. Vanuit de kraam verkopen ze koffie/thee met wat lekkers aan de voorbijgangers. Verder hebben ze kaarten, snoep e.d. te koop. Met het geld dat ze verdienen sparen ze voor een clubhuis én geven ze de helft aan een goed doel! Hun eerste doel is stichting Bethlehem. Toen Daniël in hun klas zijn spreekbeurt hield, overhandigden ze hem na afloop een waarde-cheque van €50,00! Top gedaan meiden!

Collecte en kleurwedstrijd

Emmarly Verweij (11 jaar)

Emmarly Verweij is 11 jaar en heeft in haar klas op de Eben-Haezer school in Waardenburg veel verteld en laten zien over het zendingswerk dat vanuit Stichting Bethlehem gedaan wordt in Zuid-Afrika. Emmarly had maar liefst een 9,3 voor haar spreekbeurt. Knap gedaan! Het leuke is dat zij de kleurplaten in haar klas heeft uitgedeeld en een soort kleurwedstrijd heeft gehouden. De kinderen die de mooiste platen hadden kregen wat lekkers van haar. Leuk idee! En daarmee is het nog niet klaar. Emmarly gaat ook nog een collecte houden voor de stichting. Fijn dat je zo helpt om het evangelisatiewerk in Zuid-Afrika mogelijk te maken.

Kleurplaten en een mooi cijfer

Rosanne Slingerland

Ook Rosanne Slingerland maakte gebruik van het spreekbeurtpakket. De kleurplaten die er bij zaten heeft ze uitgedeeld. Ze hoopt dat de ingekleurde platen bij Zuid-Afrikaanse kinderen terechtkomen. Haar meester gaf haar een 8,5 voor haar spreekbeurt! Hij vond haar verhaal prachtig en de kleurplaten een leuk idee. Rosanne, mooi gedaan en bedankt voor je inzet!

Kaartenactie

Annelien Goudswaard (9 jaar)

Groep 6 van de Dr. C. Steenblokschool in Goes weet nu door de spreekbeurt van Annelien Goudswaard (9 jaar) heel veel over het zendingswerk in Zuid-Afrika. Het leuke is dat zij aan haar spreekbeurt een kaartenactie heeft gekoppeld. Alle kinderen uit de klas hebben in hun familie- en kennissenkring kaarten verkocht t.b.v. Bethlehem. Bij elkaar zijn er 287 setjes kaarten verkocht. Een opbrengst van €1.435,00. Knap gedaan en heel veel dank voor het organiseren van deze actie!

Enthousiast geworden?

Vraag ook een spreekbeurtpakket aan

Wil jij ook eens spreekbeurt over Stichting Bethlehem houden? We helpen jou graag. Vraag hier een spreekbeurtpakket aan. Je ontvangt dat informatie over het werk van Stichting Bethlehem en we doen er ook iets leuks bij voor jou en je klasgenoten.

Benieuwd naar de kaartenactie van Annelien? Mail even naar info@stichtingbethlehem.nl. Dan overleggen we met jou over de mogelijkheden.

Succes met je spreekbeurt en laat even horen wat je cijfer was. En natuurlijk zijn we benieuwd of je nog iets bijzonders te vertellen hebt over jouw spreekbeurt.