GGIN Veenendaal eet Pannenkoeken

Aan de ene kant de gezinnen en ouderen uit de gemeente waar het al wekenlang rustig en stil, soms zelfs eenzaam is. Geen ontmoeting tussen gemeenteleden, geen zondagse kerkdienst. Aan de andere kant het bericht vanuit Zuid-Afrika dat de nood van het coronavirus en de honger groot is en mensen opgesloten zijn in huizen, vaak zonder het Woord en zonder het eten. Door het organiseren van een pannenkoekenmaaltijd ten behoeve van Stichting Bethlehem ontstond er weer ontmoeting tussen gemeenteleden én kon er geld opgehaald worden voor de stichting.

​​​​​​​13 BAKKERS

BAKTEN BIJNA

800 PANNENKOEKEN

In de gemeente waren 13 bakkers bereid om in totaal bijna 800 pannenkoeken te bakken, die door verschillende mensen zijn bezorgd bij de gemeenteleden. De pannenkoekenmaaltijd, verzorgd met drinken en een toetje was in principe gratis, maar de gemeenteleden konden een gift overmaken voor stichting Bethlehem. Ook waren verschillende bedrijven die de ingrediënten voor de maaltijd wilde sponsoren.

In totaal is er   € 3000,- opgehaald.