Huttendorp

Op het schoolplein van de ds. Pieter van Dijke school in Bruinisse

Op het schoolplein van deze school ontstond kort geleden een heus houten dorp. Een van de kinderen kwam op het idee om tijdens de kijkavond een verkoopactie voor de ouders en opa's en oma's. De leerkrachten vonden dit een goed idee en stimuleerden de kinderen om van hun bouwwerk een verkoopkraampje te maken. Dat was een goed idee! De verkoopavond zorgde voor een mooie opbrengst van zo'n €750,00! Dank jullie wel voor je inzet!

PaBO studenten

Afrikaanse sferen in de klas

De studenten Sanne de With en Lisanne van Nieuwamerongen zorgen op de scholen waar ze hun stage doen voor een themadag over Zuid-Afrika. Lisanne verzorgde op de Graaf Jan van Nassauschool in Gouda voor de groepen 2 en 7 een mooie dag waar veel geleerd werd over de cultuur, taal en natuur van Afrika. Ze startte beide lessen met een Bijbelverhaal dat passend was bij dit thema. Een kleine impressie:

Op basisschool Het Kompas verzorgde Sanne een themadag over zending in Zuid-Afrika voor groep 5. Het leek haar leuk om er samen met de klas een actie aan vast te knopen. De dag zelf werd een groot succes. Nadat de kinderen het een en ander over Zuid-Afrika en Stichting Bethlehem geleerd hadden, is er een actie van start gegaan. Met behulp van een klusjeskaart konden de leerlingen geld inzamelen. De leerlingen gingen direct enthousiast aan de slag. Regelmatig waren er verhalen over klusjes te horen in de klas. In één week tijd heeft deze groep €455,40 opgehaald!! Knap gedaan. We begrijpen dat juf Sanne heel trots is op haar stageklas!

Verkoop

van leuke producten voor familie en kennissen

De afgelopen periode is Tijntje van der Steenhoven uit Albasserdam bezig geweest met het verkopen van (zelfgemaakte) producten. Met leuke potjes met shampoo, kaarten en andere spulletjes ging ze langs famililie, bekenden en leden van de kerkelijke gemeente. Ze heeft voor €155,00 vekocht. Fijn Tijntje, dank je wel voor je inzet!

Voorlichting

op Texel

Onze voorlichters Lianne de Baat en Nella Verschuur stapten met hun 'Bethlehemkoffer' in het voorjaar op de boot voor een voorlichting. Op Basisschool Timotheus kregen alle kinderen iets te horen over het werk van Bethlehem, over Zuid-Afrika en over het belang van zendingswerk. Het leuke was dat ze ook meteen 'les' kregen uit het nieuwe lees en doe-boek Brood-Nodig.