doneer nu

Actie JV GGiN Barneveld

'Een paar doosjes met boeken'

'Geef maar een paar doosjes van die boekjes mee. We zien wel of we ze bij ons kwijt kunnen raken.'

Een spontaan verzoek van een paar enthousiaste jongelui uit Barneveld.  Ze bezochten de vorig jaar in Elspeet gehouden zendingsmiddag voor de jeugd.  Op die middag werd het boekje Tot in de donkerste sloppen gepresenteerd. En wilden dus wel mee helpen het boekje aan de man te brengen. De achterbak van hun karretje werd volgeladen tot er niets meer bij kon. 'Succes ermee, en wat jullie overhouden, brengen jullie maar weer terug.'

En eerlijk gezegd rekenden we er op dat er wel weer wat boekjes terug zouden komen. Maar we hoorden er niets meer van.

Totdat op 8 november bleek dat ze daar in Barneveld woorden ook in daden kunnen omzetten.

Ria Korevaar en Gea Bolier werden door de jeugdvereniging van de GGinN Barneveld uitgenodigd iets te komen vertellen en te laten zien over het werk dat er via de Stichting Bethlehem wordt gedaan. Maar ze kregen tot hun verwondering te horen welk werk de Barneveldse jeugd voor de Stichting Bethlehem had gedaan. Er werd een cheque van maar liefst € 4.900 overhandigd. De opbrengst van de vele honderden boekjes die er via de jeugdvereniging waren verkocht.

Om stil van te worden. In de eerste plaats natuurlijk omdat er met dat bedrag bijna 1.000 Bijbels in de Afrikaanse taal kunnen worden aangeschaft en in de townships uitgedeeld. Maar ook stil en verwonderend dat er jonge mensen zijn die op deze manier laten zien hart te hebben voor de zending. Weet u wat de reactie was van onze voorzitter toen hij er van hoorde?

“Wat zijn deze zaken voor mij een bevestiging dat de Heere de Deur nog niet gesloten heeft maar dat Hij Bethlehem als nietig instrumentje nog wil gebruiken tot opbouw en versterking van Zijn koninkrijk in Refilwe en Hammanskraal. Wie zijn wij om dat te mogen doen?'”
ds. J.A. Weststrate